Vanliga frågor

Har ni bilbarnstolar?

Bälteskuddar finns alltid tillgängligt i alla våra fordon och kostar inget extra.

För bilbarnstol och babyskydd tillkommer en tilläggsavgift á 158 kr. Antalet bilar med bilbarnstol är begränsat och vi kan tyvärr inte alltid garantera er en direkt transport. Vi ber därför föraren att ringa er när bilen är på väg. Ni kan naturligtvis även ta med och använda egen bilbarnstol, då tillkommer ingen extra kostnad.

Barn som är:

  • Mellan 0-9 månader ska sitta i babyskydd.
  • Upp till cirka fyra års ålder ska barnet sitta i bilbarnstol.
  • Från cirka fyra år och tills att barnet är minst 135 cm ska barnet alltid sitta på en bälteskudde, framåtvänd

 

Södertälje taxi följer Transportstyrelsens föreskrifter och Trafikverkets rekommendationer för att resa med barn i bil.

Kvarglömt föremål i någon av våra taxibilar?

Nycklar, plånbok, mobiltelefon, körkort / id-kort, klocka etc – Då är vår policy att alltid lämna in det till närmaste polisstation eller polisens hittegodsavdelning.

Övriga föremål så som:
Vantar, halsduk, glasögon, väskor utan värdeinnehåll etc. sparas hos Södertälje Taxi under en tid i mån av plats. Om du misstänker att du glömt kvar något i en av våra bilar så gör du enklast i att ta kontakt med oss under kontorstid, vardagar 08-16 på telefonnummer 08-550 20 000.

Hittegodset kan hämtas enligt överenskommelse under kontorstid, vardagar kl 9.00 – 15.00 hos Södertälje Taxi på Bangatan 6.

Får man ta med sig djur i taxin?

Din katt, hund eller annat djur är givetvis välkommet att följa med på taxiresan. Majoriteten av våra fordon kör husdjur, undantaget våra allergi vänliga fordon. För att du garanterat ska få en bil som kör dig och ditt husdjur så ber vi dig att välja djur som tillval vid din bokning via app/hemsida eller meddela vår beställningscentral vid bokningstillfället.

Vi har följande regler gällande transport med husdjur:

Husdjur som transporteras i bur skall placeras i bagageutrymmet.

Hundar kan resa på passagerarsäte om du som kund har medtaget bilbälte för hund. Dock har våra chaufförer alltid rätt att hänvisa alla husdjur till bagageutrymmet.

Vi följer även Jordbruksverkets föreskrifter och rekommendationer.

Ett tillägg á 158 kr tillkommer för djur som inte reser i transportbur.

Kan jag få fastpris på min resa?

Absolut, det enklaste är att boka via vår app eller hemsida (då med 10% rabatt på ordinarie pris), annars är du välkommen att ringa vår beställningscentral eller maila till oss så hjälper vi gärna dig att ordna det.

Det fasta priset baseras på körsträckan mellan valda destinationer samt den beräknade restiden. Utöver det tillkommer en startavgift, och eventuella tilläggsavgifter.

Tar ni Swish?

Självklart! Om du önskar Swishbetala din resa behövs den bokas via beställningscentralen, så öppnar vi upp möjligheten för Swishbetalning, alternativt att du väljer Swish som betalningsmetod direkt vid bokning i appen.

Har ni pensionärsrabatter?

Ja, vi har rabatterade priser för dig som är över 65 med vårt 65+-kort. Ett sånt kort beställer du antingen via vår hemsida, mail eller via vår beställningscentral över telefonen, 08-550 20 000.

Har ni storbilar för större sällskap?

Ja, vi har storbilar med plats för upp till 5-8 passagerare. Vi kan dessvärre inte garantera storbil under dygnets alla timmar, vi rekommenderar därför att du alltid ringer in din beställning till vår beställningscentral. Annars reserverar vi oss för att kunna skicka 2 personbilar (till ordinarie kostnad).

Kan jag få resan fakturerad?

Vi erbjuder endast faktura som betalningsalternativ för företag men tyvärr inte privatpersoner. För dig som privatperson erbjuder vi istället möjlighet för Swishbetalning.